DİYARBAKIR IN ÜLKÜCÜ KÜRTLERİ



Diyarbakır'ın Bozkürtleri
Kürt yazarların kitaplarını okuyor, Ciwan Haco, Şivan Perver’in politik olmayan şarkılarını dinliyorlar. Onlar Diyarbakır’ın Ülkücü Kürtleri.


Ben Diyarbakır’da yaşayan bir ülkücüyüm. Zaza Kürdüyüm. Bana göre Kürtler Oğuz boyundan gelen bir Türk boyudur. Ailem ile Kürtçe konuşuyorum, Kürtçe bir dil değil lehçe. Politik olmayan her türlü kürtçe müziği dinliyorum, Kürt yazarların kitaplarını okuyorum. Bunlar yaşadığım kültürün içinde birer parça. Demokratik Toplum Partisi (DTP) ve onun çizgisinde olan akrabalarım var. Onlarla ilk başta fikri bir çatışma yaşadık, ama şimdi birbirimize alıştık. Ocağa gelen herkesin durumu hemen hemen aynı. Ben Nevşehir’de de yaşasaydım ülkücü grubun içinde olurdum. Ama Diyarbakır’da ülkücü olmak zor olduğu kadar farklı da.”

Yukarıdaki sözler Diyarbakırlı bir gence, 26 yaşındaki Cihan Kayaalp’a ait. O Diyarbakır Ülkü Ocakları Temsilcisi. Olaylara bakışı farklı ve Kürtlerin bu hareket içinde olmalarında bir terslik görmüyor. “Kürt ülkücüler olabilir. Biz ırkçılık yapmıyoruz, vatanını seven herkes kardeşimizdir.” diyor. Türkiye ‘Kürt Ülkücüler’ veya ‘Ülkücü Kürtler’ kavramlarına yabancı değil aslında. Alparslan Türkeş, yıllar önce “Milliyetçi Çalışma Partisi’nde Kürtler var.” dediği zaman herkes şaşırmış salt milliyetçilik yapan bir partide Kürtler nasıl barınır sorusunu sormaya başlamıştı. Değişen dünya ile birlikte değişen milliyetçilik tartışılırken, MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli’nin Aralık 2004’teki Çağlayan Mitingi’nde yaptığı konuşma bu değişimi gözler önüne sermişti. Türkiye’nin bir çiçek tarlası olduğunu farklı renklerdeki ve kokulardaki çiçeklerden oluştuğunu, söyleyen Bahçeli, “Bin seneden beri birlikte yaşadığımız Diyarbakırlılar…” diyerek MHP çizgisinin değişen fikir konseptini ve Kürtlere bakış açısını belirlemişti. Anlaşılan her siyasi parti gibi MHP’nin yolu da Diyarbakır’dan geçiyor.

Peki, politik Kürtler tarafından bir mesaj verme laboratuvarına dönüştürülen, sembol şehir ilan edilen Diyarbakır’da ülkücü gençler ne yapıyor? Türkiye’nin önemli bir kısmına yayılan ülkü ocakları Diyarbakır’da tek başına bağımsız bir kuruluş değil. MHP Diyarbakır İl Teşkilatı’nın gençlik kolları olarak faaliyet gösteriyor. Ülkü ocağının tabelası yok ancak başkanı ve diğer bütün görevlendirmeler mevcut. Temsilci olan Kürt asıllı Cihan’ın adı ocakta ‘reis’ olarak geçiyor. Tabelasız Diyarbakır Ülkü Ocakları’na kayıtlı toplam 600 genç bulunuyor. Üniversite grubu, halk grubu ve partinin aktif görevlileri var. Aslında bulundukları şehirden dolayı kendi içine kapanık olan Diyarbakır Ülkü Ocakları’nın gençleri ilk kez bir medya kuruluşuna duygularını, milliyetçiliğe bakışlarını ve Diyarbakır ülkücülüğünü anlattılar.

Gençlerin neredeyse tamamı Kürt veya Zaza asıllı. Türk kökenliler ise dışarıdan gelen memur çocuklarından oluşuyor. Bunların sayısı da bir elin parmaklarını geçmiyor. Diyarbakırlı Kürt ülkücüler Ciwan Haco, Şivan Perver, Diyar gibi Kürt sanatçıların politik olmayan şarkılarını dinliyor, Kürt yazarların kitaplarını okuyor. Onlara göre Diyarbakır doğup büyüdükleri bu ülkenin renkli bir parçası. ‘Biji Diyarbakır, Biji Bozkurt’ sloganlarını kullanarak kapsayıcı bir milliyetçilik fikrini benimsiyorlar. İşte Diyarbakır’daki ülkü ocaklarında diğer arkadaşları adına konuşan birkaç gencin hikâyesi ve düşünceleri.

26 yaşındaki Kadir Şimşek bu gençler arasında Türkçeyi en iyi kullananlardan. Yaşı diğerlerinden biraz büyük ve mükemmel bir İstanbul Türkçesi konuşuyor. Annem Kürt, babam Zaza diyerek anlatıyor hikâyesini. Şimşek, Diyarbakır Kulp doğumlu ve 9 yaşından beri MHP çizgisini benimsediğini söylüyor: “Nişanlıyım, yakında evleneceğim. Nişanlım Türk asıllı. Kürt olduğum için hiçbir problemle karşılaşmadım.” Bir Kürt’ün ülkü ocaklarında ne işi var sorusuna Şimşek’in cevabı hazır: “Biz etnik ayrımcılık yapmıyoruz. Milli ve manevi değerleri savunuyoruz. Bu ülkenin bütünlüğünü savunuyoruz. Ayrılma şansımız yok. Bölücülük asla olmaz. Bu düşüncede olduğum için ülkü ocaklarına katıldım. Kimse ile bir problemimiz yok.”

Zülküf Ok 20 yaşında. Onun ülkü ocaklarına katılması ilginç bir şekilde gelişmiş. Diyarbakırlı ve evde anne babası ile Kürtçe konuşuyor. Ok’un yakın akrabaları arasında DTP çizgisine yakın olanlar ve o görüşü benimseyenler var. Zülküf Ok, ilk başlarda ciddi bir tepki almış ama ailesinin kısmen onayını alarak ülkü ocaklarına üye olmuş. Zülküf’ün ocağa katılması çok eski değil. Mersin’deki bayrak yakma olayından sonra eline Türk bayrağını alarak Diyarbakır’daki bayrak mitingine katılmış, sonra da ülkü ocaklarına. Zülküf Ok, Ülkü ocaklarına katılışını anlatırken önemli bir soruna da parmak basıyor: “Bölgedeki alternatifsiz siyasi güç benim gibi gençleri kendi tarafına kolay çekiyor. Başka şans tanımıyor. Kürt olduğumuz için bize hep Kürtsünüz, haklarınız var onları istemelisiniz telkinlerinde bulunuyorlar. Ancak Mersin’de bayrak yakılınca düşüncelerim altüst oldu. Irkçılık istemiyorum. Dedelerim bu topraklarda huzur içinde herkesle birlikte yaşadı. Ben de yaşamak istiyorum.” Bayrak mitingine Türkiye’nin bölünemeyeceğini ifade etmek için katıldığını belirterek, “Kürt asıllıyım ama Diyarbakır’da ve bu ülkede yaşıyorum. Ben bu ülkenin bölünmesinin karşısındayım ve mitingde de olmalıydım.” diyor.

ZİYA GÖKALP’IN DİYARBAKIR’I

Diyarbakır’ın ülkücü gençleri sadece Kürtçe müzik dinleyip Kürtçe kitap okumuyor. Onlara göre her şeyden önce Ziya Gökalp Kürt’tü, Türkçülüğün esaslarını yazdı, bu yüzden hemşehrileri olan Gökalp’ın yolunda gitmek ilk hedefleri arasında. Dicle Üniversitesi Ülkü Ocakları Temsilcisi 20 yaşındaki Faruk Arslan tam bir Ziya Gökalp hayranı. Arslan, Diyarbakır’ın Çunguş ilçesinde doğmuş Zaza ve Türk karışımı bir ailenin çocuğu. Onun Türkçülüğü aslında Diyarbakır ülkücülüğünü en iyi ifade eden tarzda. Arslan’a göre her şey ortak değer olan din birliğinde buluşuyor: “Dolaysıyla benim Kürt veya Türk olmam o kadar önemli değil. Diyarbakır’da ülkücülük bu paydada buluşuyor ve öyle olmak zorunda da.”

Faruk Arslan da diğer arkadaşları gibi Kürtçe müzik dinleyip Kürt yazarların kitaplarını okuyor ama o bunların yanına Attila İlhan’ın şiir antolojisini, Şemdin Sakık’ın anılarını da ekliyor. Arslan en son “Şu Çılgın Türkler” kitabını okumuş: “Ben merak ettiğim konuyla ilgili her şeyi okurum. Örneğin Yezidileri merak ettim, bu konuda bir dönem çalıştım. Üniversitede ülkü ocaklarının temsilcisi olmak dışarıdan zor görünüyor olabilir ancak ben herkesle diyalog içinde olmaya çalışıyorum. Politik Kürt öğrencilere elimi uzatıyorum.”

DİYARBAKIR İÇİN HERKES GELSİN

Dışarıdan Diyarbakır’a gelip ülkü ocaklarına katılan gençler için durum biraz farklı olmuş ilk başlarda. Babasının memuriyetinden dolayı Kırklareli’nden Diyarbakır’a gelirken Semet Güni (18) ilk başta tedirgin olmuş. Olaylarla anılan şehirde yaşamak zordur diye düşünmüş. Bunun için bildiği ülkü ocaklarına hemen gidip oradakilerle tanışmak istemiş. Ama Güni asıl hayal kırıklığını burada yaşamış: “Buradaki arkadaşların hepsinin Kürt asıllı olması beni şaşırttı. Ben başka bir şey bekliyordum ama sonra kendilerine alıştım. Aynı değerler için mücadele ettiğimizi görünce düşüncelerim değişti. Burasını Kürdistan olarak gösterenler var. Ben buranın Türkiye’nin bir şehri olduğunu düşünüyorum. Arkadaşlarım da aynısını düşünüyor. Kürt kimliklerinin o kadar önemli olmadığını anladım.”

Ülkü ocakları reisi Cihan Kayaalp, mümkün oldukça kimliklerini bir yana bırakıp şehrin gençlerine yardım elini uzatmak istediklerini belirterek, “Adımız ülkü ocakları ama bizim siyaset yapmaktan çok gençleri kurtarma derdimiz var.” diyor. Diyarbakır’da orta yaş DTP kuşağını oluştururken gençler sağa kaymak istiyor ancak akacakları mecraları bulmakta zorluk çekiyorlar. Sağ eğilimli gençlik alternatif ararken kendisini bir anda meydanda bulabiliyor. Cihan Kayaalp, bir Diyarbakırlı genç olarak bütün Türkiye’ye bir çağrı yapıyor: “Ülkücü olmaları gerekmiyor, sivil kuruluşlar buraya el atsın, bu gençliğe yardım etsinler. Bir nesil teröre kurban oldu, yeni bir kuşak daha bu travmayı yaşamasın. Biz 90’ları bir daha yaşamak istemiyoruz. Diyarbakır’a herkesi bu konuda yardıma çağırıyoruz.” Diyarbakır Ülkücü Ocağı’nda sadece siyaset yapılmıyor, burada imkanı kısıtlı gençler lise sınavlarına veya üniversiteye hazırlanıyor. Dersleri ise ocağın üyesi olan eğitimliler veriyor.

DİYARBAKIR BİR GÜN MHP’Lİ OLACAK

Diyarbakır’da gelişen son olaylara ülkü ocağının bakışı da önemli elbet. Cihan Kayaalp, olaylara hiçbir şekilde dâhil olmak istemediklerini ve olmayacaklarını anlatıyor. Ancak toplumsal olaylarla birlikte gelişen toplumsal bir değişimi de aktarmadan edemiyor: “Olaylardan sonra bize çok sayıda lise öğrencisi müracaat etti. Gelişen olayların Diyarbakır’a zarar verdiğini belirtip tepkilerini dile getirdiler. Bize şu sıralar büyük katılımlar oluyor. Gençlerde bir bilinçlenme olması sevindirici.”

MHP ve çizgisinin Doğu ve Güneydoğu Anadolu’da ciddi oranda bir oy potansiyeli bulunmuyor. Bu zamana kadar memurlardan ve bazı korucu ailelerden oy toplayan MHP önceki seçimlerde bölgeden biraz oy almış ve suni bir ivme kazanmıştı. Peki son seçimlerde barajın altında kalan MHP Diyarbakır’dan nasıl bir oy oranı bekliyor? Teşkilat kongrelerinde Kürtçe müzik çaldıran, Diyarbakır Evim (Diyarbekir Malamıne) Kürtçe şarkısını neredeyse bir kongre marşına dönüştüren MHP önümüzdeki ilk seçime güçlü girmeye çalıştığı Diyarbakır’da nasıl bir sonuç bekliyor?

MHP Diyarbakır İl Başkanı Abdullah Arzakçı, son seçimlerde yüzde 1,3 oranında aldıkları oylarını kat kat arttıracaklarını söylüyor. Arzakçı, yarın hemen seçim olursa biz Diyarbakır’dan yüzde 18 ila 21 oranında oy alırız diyor: “Bir şirkete üç anket yaptırdık ve bunların sonucunda söylediğim oranda bir oy çıktı. Bizim tek rakibimiz DTP. Onlar bizden fazla oy alır ancak barajı aşamayacağı için biz Diyarbakır’dan birinci parti olarak çıkacağız. Buna inanmak istemeyenle noter huzurunda iddiaya girerim. Tabanımız Diyarbakır halkıdır, esnafıdır, Kürt’üdür. Biz bu toprakların, bayrağın, cumhuriyetin, devletin sahibiyiz diyen herkesin partisiyiz.”

Diyarbakır’da MHP il başkanı olmanın ateşten gömlek giymek demek olduğunu da hatırlatan Arzakçı, “Her türlü olayda tepkiler bize yöneliyor. Camlarımız taşlanıyor ama biz bu olayların içine girmeyeceğiz. Kırılan camlar olsun. MHP olarak Diyarbakır halkına kendimizi tanıtamadık. Bu zamana kadar dört duvar arasında bir siyaset yapıldı. Artık o dönem bitti. Halkla bütünleşiyoruz.” diyor. Diyarbakır’ın bir gün MHP’li olacağını da iddia ederek, “Önümüzdeki on yıl içinde MHP buradan yüzde 80 oranından oy alacak. Bazı iller nasıl MHP ile anılıyorsa burası da öyle anılacak. Bize 123 köy toplam 38 bin insan katıldı. Bu katılım devam ediyor. Her partiden, DEHAP çizgisinden olanlar da katılıyor. Giderek güçleniyoruz.” şeklinde konuşuyor.

Zaza Kürdü olan MHP Diyarbakır İl Başkanı Abdullah Arzakçı, “Annem tek kelime Türkçe bilmiyor, eşim yeni yeni öğreniyor.” diyor. Arzakçı, Diyarbakır’da Kürt-Türk ayrımının yapılamayacağının, kimsenin bıyığının kendisininkinden uzun olmasına izin vermeyeceğinin altını çiziyor: “Eğer birisinin bıyığı benimkinden uzunsa o bizden değildir. Başka bir amacı vardır. Provokatif hiçbir şeyi istemiyoruz. Biz herkese ulaşacağız herkesi kucaklayacağız. Benim partim burada zaten Kürtlerden oluşuyor, ben nasıl onları dışlarım. Irkçılık yapmıyoruz, değerlerimiz etrafında birleşip siyaset geliştiriyoruz.”

54 yorum:

  1. helal olsun sizlere diyecek fazla bıse yok sitenizi gezdim gurur duydum inş bir gün diyarbakır sizlerin sayesinde tamamen milliyetçi bir kimliğe kavuşur allahımdan temellim budur -*-*-*cCc*-*-*-

    YanıtlaSil
  2. ıste esas turkluk kendını turk hıssedebılmektır..

    YanıtlaSil
  3. ZİYA GÖKALP'İ DOĞUDA HERKEZIN ÖRNEK ALMASI GEREKMEKTEDİR

    YanıtlaSil
  4. siktirin gidinlan götoğlanları adammısınız siz davanızında topunuzunda amına koyayım

    YanıtlaSil
  5. BU AMK LAR MI ÜLKÜCÜ BUNLARIN ALAYINI SİKİYİM

    BUNLARIN ELİNE PARA VER ANINDA SATILDIN DEMEKTİR

    BACILARINI SİKİYİM BEN BUNLARIN VATAN HAİNLERİ BUNLAR İNANMAYIN ÜLKÜCÜ KARDEŞLERİM BU OROSPUNUN BEBELERİNE BUNLAR VATAN HAİNİ UNUTMAYIN ŞEREFSİZLER SOYUNUZUN TOPUNUZUN AMINA KOYUUM

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. anasını siktiğim pic oğlu pic senin ghayata kalmanı sağlayan ülkücüler ben senin bacınbı çok siktim ondandırn göt korkun

      Sil
  6. ÜLKÜCÜ DERLER BİZE DİYARBAKIR LI KÜRTLERİDE ARAMIZDA GORMEKTEN GURURLU VE MUTLUYUZ BİR GÜN DİYARBAKIR MHP NIN KALESİN OLACAK !

    YanıtlaSil
  7. Ulan küfür eden ibne.Sen ve senin gibiler bu Vatanı çoktan sattı.Ama korkma bak hepsi içerde.Hukuk ülkesiyiz biz.Sapına kadarda Diyarbakırlıyım ve inan senden çok bu Vatanı-Bayrağı-Mlletimi seviyorum.Küfür eden şerefsiz kardeşim;Ülkücü olmak için İzmir li,İstanbullu,Ankaralı,Kayserili,Yozgatlı mı olmak gerekiyor.
    Son olarak şunu iyi bilki,Bu Vatanı senin gibi çakallara bırakacağımızı sanıyorsan yanılırsın.
    Ülkücüyüm,Vatncıyım,Milletçiyim kısacası 9 Işık Yolundayım diyen herkes kardeşimiz,bacımızdır tabi senin gibi bölücü ve şerefsizler hariç.
    "Yozgatta,Kayseride Ülkücü olmak çok kolay,Sıkıyorsa gel Diyarbakırda bizim gibi ÜLKÜCÜYÜM,MİLLİYETÇİYİM de.Diyemeyeceğini çok iyi biliyorum.
    Herkesi Allah'a Emanet Ediyorum.

    YanıtlaSil
  8. helal olsun yürek ister yürek

    YanıtlaSil
  9. Diyarbakırdanda ülkücülerin olması beni şereflendirdi gururlandırdı biz nasıl karsılıksız sevdıysek onlarda bu vatanı karsılıksız sevmıs demektır diyarbakır gıbı yerlerde ülkücüyüm demek zordur bu ülküdaşlar roprotaj bile veriyorlar helal olsun gercekten

    ALLAH SİZDEN RAZI OLSUN ALLAH A EMANET OLUN

    ÜLKÜCÜ HAREKET

    MHP

    YanıtlaSil
  10. Bu kardeşlerimiz bizim için altın gibi değerlidir, çünkü işin kolayına kaçıp pkk-dtp destekçisi olup gavurları arkalarına almak dururken zor olanı seçmişler ve vatanseverliklerini, delikanlılıklarını göstermekteler. Gerçekten ülkücü Kürt sayısı azımsanmayacak kadar çok.
    Helal olsun diyorum, biz sizi biliyoruz kimsenin ne dediğine hiç bakmayın! Ben bu kardeşlerimi nerde görsem desteklerim.. Gerçek vatan sevgisi de budur işte. Bu vatan hepimizin.
    Ankara'dan saygılarla

    YanıtlaSil
  11. Değerli ülküdaşlarım, Okuuduğum bir yazıyı sizle paylaşmak ve münazara etmek istedim.bu yüzden özellikle bazı dikkatimi çeken yerleri kırmızı renkle yazdım.Benim de kendimce bazı yorumlarım olacak;

    1-Eğer;Kürtler Oğuz boyundan gelen bir Türk boyudur ise bu kadar Kürt kelimesini niye kullanıp duruyorsanız.Madem ayrımcılık yapmak istemiyorsunuz.

    2-Kürtçe bir dil değil lehçe; ise niye bu kadar kürtçe konuşmanın üzerine yoğunlaşılıyor.

    3-Kürt ülkücüler Ciwan Haco, Şivan Perver, Diyar gibi Kürt sanatçıların politik olmayan şarkılarını dinliyor, Kürt yazarların kitaplarını okuyor; Şivan Perver Dallamasını dinliyorum diyen kimse ama HİÇKİMSE , bana ÜLKÜCÜLÜKTEN BAHSETMESİN!!!!

    4-Demokratik Toplum Partisi (DTP) ve onun çizgisinde olan akrabalarım var. Onlarla ilk başta fikri bir çatışma yaşadık, ama şimdi birbirimize alıştık ; Bu Vatanı bölmeye çalışan ve pkk şerefsizine terorist diyemeyen bir anlayışla nasıl fikir çatışması olur ve nasıl olur da anlaşılır anlayamadım gitti.

    5-tam bir Ziya Gökalp hayranı. Arslan, Diyarbakır’ın Çunguş ilçesinde doğmuş Zaza ve Türk karışımı bir ailenin çocuğu ; Yalnış biliyorsam düzeltin Ziya Gökalp 'in bütün kitaplarında burada yazdığı kadar kürt kelimesi geçmiyordur???

    Bakın Güneydoğudaki vatandaşları dışlayalım , keselim atalım demiyorum ama Kendisine hala filanca asıllı, bu dili kullanıyoruz demeleri bile bana dokunuyo.Kardeşim Eğer türküm diyorsanız, Türkçe konuşacak, Türkçe dinleyecek, Türkçe okuyacak, Türkçe Öğreneceksiniz.Ülkücü olmak bunu gerektirir.
    Ben Trabzonluyum , Laz Asıllı Türk vatandaşıyım. Bu ne ya ???
    Burası Amerika mı birader..Amerikadakiler ırk olduğu için filan asıllı amerika vatandaşı diyolar.Hem bir ırk değil diyorsun hemde filan asıllıyım diyorsun.Olmaz...Bu kafayla TURAN anlayışı olmaz.
    Dilimiz farklı, kültürümüz farklı demeye getiriyorsun, bir tek Dinimiz le vatanımız aynı diyorsun.O zaman bunun adı Ülkücülük değil Ümmetçilik oluyor.Bari ülkücülüğü kullanmayın.Ülkücülüğün temelinde Turan vardır...

    DİYARBAKIR BİR GÜN MHP’Lİ OLACAK...

    Vallahi MHP açısından , siyaset açısından bilemem ama Diyarbakır Birgün Ülkücü olamazzzzzzzzzz......

    YanıtlaSil
  12. kardeşim şuan konstugumuz türkcede turan türkcesi degil türkiyedeki türk milletleri arasında anlasılma saglansın dıye modern türkce kullanılıyor yanı kürtce lazca cerkezce ve diğer diller osmanlı türkcesine baglıdır

    YanıtlaSil
  13. Bir chp'li olarak kürt mhp'lileri takdir ettim.Kolaylıkla bölücü olabilirlerdi.Ancak bilmeleri gereken bir şey var,Ülkücülerle kurulabilecek en önemli ortak payda Türk olmakla gurur duymaktır.Ben eskiden ülkücülere çok mesafeliydim,sonra anladım ki ortak yanlarımız farklılığımızdan daha fazla.Bizi birleştiren din değil;Türk dili,Atatürk,Türk bayrağı,Türk kültürüdür.Akp gibi ümmetçiler ise Türklük bilincine sahip değildir.

    YanıtlaSil
  14. öncelikle Diyarbakırlı kardeşlerimin alınlarından öpüyorum ve onlara mana bulan dangalakların bir an evvel kendilerine gelmelerini diliyorum,kardeşim sizin derdiniz ne?bu adamlar taşın altına senin benim gibi elini değil kolunu sokmuş kolunu!!böyle sapık zihniyetlere alanıpta sakın ola moralinizi bozmayın,kulak asmayın,allaha emanet olun

    YanıtlaSil
  15. şimdi degerli degersiz arkadaslarım bir ülkücüyü ırkıyla yargılamak kimin haddine bazı yorum yazan densizlere sözüm, iyi okuyun anlayın yazdıklarımı 12 eylul öncesi sehit agbeyimiz yusuf imamoglu bir bulgar göcmeniydi simdi diyarbakırlı ülkücücünün ülkücülügünü yargılayan embesiller sizden ne dava adamı ne ülkücü bir fert olur kusura bakmayın davamız dedik basbugumuz dedik rahmetliye, belliki sizin basbugdanda haberiniz yok basbug hic bir ülkücüsünü ayırmadan ülkücü demiş sizin ne haddinize simdi bu gencligi dıslamak yusuf imamoglu bulgar göcmenıydı ama davası türk islam ugruna sehit edildi bu küfür eden arkadaslardan hangisi yusuf agabey gibi türk islam suru ile doluydu ülkücünün kürtlügüne türklügüne bakmayın davasına türklük askına bakın vatana millete bayraga benım gibi bakıyorsa herkes ülkücüdür ve unutmadan rahmetli agabeyımiz yusuf imam oglu gibi daha bir cok cerkez kürt ülkücü bu ugurda sehit olmustur yorum yaparken haddinizi bilin arastırın basbugun ögütlerini anlayın sonra yorum yapın yargılayın vesselam

    YanıtlaSil
  16. Merhaba;
    Konuşmada adı geçen ve o zamanlar 20 yaşında olan Zülküf OK adlı şahıs benim.Biz davamızdan vazgeçmedik bu böyle bilinsin ve diyarbakırda ülkücü gençlik adına gümbür gümbür çalışmalarımız son hızı ile devam ediyor...
    Ne Mutlu Türküm Diyene!!!

    YanıtlaSil
  17. sevgili diyarbakırlı dava arkadaslarım ülküdaslarım burada esip kavuran ici bos kendini ülkücü sanan zatlara aldanmayın cok iyi bilinmeliki ülkenin batısında ülkücüyüm demekle diyarbakırda ülkücüyüm demek cok farklı siz orda kendinize dikkat edin ülkücü olarak kim nerde olursa olsun bu davaya sahip cıkalım kendimizi kollayalım zülküf reis ordaki calısmalarınızda basarilarınızı diliyorum Allah yar ve yardımcınız olsun selametle

    YanıtlaSil
  18. EYER GERCEKSE HELAL OLSUN DIYORUM BENIMDE SANLI URFALI ÜLKÜCÜ KARDESLERIM VAR VE BÖLÜCÜ VATAN HAINLERINIDE KINIYORUM YAPTIKLARI NANKÖRLÜKTÜR ALLAH BELALARINI VERSIN... VE AKP DTP YI DESTEKLIYENLER BENCE TAM BIR VATAN HAINIDIR CÜNKÜ ONLAR BIZIM MEMLEKETIMIZI BÖLMEYE CALISIP KAOSA SÜRÜKLEMEKTEDIRLER..
    DIYARBAKIRLI ÜLKÜDASLARIM HADIN HEP BIRLIKTE ASILAYALIM ÜLKÜCÜLÜGÜ MILLIYETCILIGI VATANIMIZIN BÜTÜNLÜGÜNÜ... VE SASIRSIN DÜNYA ALEM ASENA-->ÜLKÜCÜ DERLER BIZE SELAM OLSUN ÜLKÜDASLARIMA

    YanıtlaSil
  19. EYER GERCEKSE HELAL OLSUN DIYORUM BENIMDE SANLI URFALI ÜLKÜCÜ KARDESLERIM VAR VE BÖLÜCÜ VATAN HAINLERINIDE KINIYORUM YAPTIKLARI NANKÖRLÜKTÜR ALLAH BELALARINI VERSIN... VE AKP DTP YI DESTEKLIYENLER BENCE TAM BIR VATAN HAINIDIR CÜNKÜ ONLAR BIZIM MEMLEKETIMIZI BÖLMEYE CALISIP KAOSA SÜRÜKLEMEKTEDIRLER..
    DIYARBAKIRLI ÜLKÜDASLARIM HADIN HEP BIRLIKTE ASILAYALIM ÜLKÜCÜLÜGÜ MILLIYETCILIGI VATANIMIZIN BÜTÜNLÜGÜNÜ... VE SASIRSIN DÜNYA ALEM ASENA-->ÜLKÜCÜ DERLER BIZE SELAM OLSUN ÜLKÜDASLARIMA

    YanıtlaSil
  20. ASENA 1923.TÜRK.BIZ14 Kasım 2009 23:28

    EYER GERCEKSE HELAL OLSUN DIYORUM BENIMDE SANLI URFALI ÜLKÜCÜ KARDESLERIM VAR VE BÖLÜCÜ VATAN HAINLERINIDE KINIYORUM YAPTIKLARI NANKÖRLÜKTÜR ALLAH BELALARINI VERSIN... VE AKP DTP YI DESTEKLIYENLER BENCE TAM BIR VATAN HAINIDIR CÜNKÜ ONLAR BIZIM MEMLEKETIMIZI BÖLMEYE CALISIP KAOSA SÜRÜKLEMEKTEDIRLER..
    DIYARBAKIRLI ÜLKÜDASLARIM HADIN HEP BIRLIKTE ASILAYALIM ÜLKÜCÜLÜGÜ MILLIYETCILIGI VATANIMIZIN BÜTÜNLÜGÜNÜ... VE SASIRSIN DÜNYA ALEM ASENA-->ÜLKÜCÜ DERLER BIZE SELAM OLSUN ÜLKÜDASLARIMA

    YanıtlaSil
  21. ÖNCELİKLE HERKESE SELAMUN ALETKUM BENDE DİYARBAKIRLIYIM BEN EZELDEN BERİ HÜR YAŞADIM VE DE ALLAHIMA ŞÜKÜRLER OLSUNKİ ÜLKÜCÜ OLMAYA ÇALIŞIYORUM ÜLKÜCÜYÜM DİYEMİYORUM ÜLKÜCÜLÜK ÇOK ZOR BİR YOL BU YOLDA ZORLU BİR YOL BAŞ BUĞUMUZ DEDİĞİ GİBİ BU DAVAYI KALDIRAMIYAN BİNMESİN BİZİM MOTROMUZA TABİKİ BİNENLER OLUYO EN YAKIN YERDE İNENLERDE OLUYO NEDEN ZOR OLDUĞU İÇİN HEDEFİMİZ TÜRK İSLAM ÜLKÜSÜDÜR HERKES RAHAT OLSUN TÜRKİYE TÜRKLERİN DİR ÇÜNKİ HERKESİN KİMLİĞNDE T.C YAZIYO BAZILARI BUNDAN RAHATSIZLIK DUYUYO ANLAMIYORUM BUNLAR AKP NIN OYUNLARIDIR OYUNA GELMEYİN DOĞU VE GÜNEY DOĞU HALKI SENİN DEDEN ÇANAKKALEDE DEĞİLMİ SENİN DEDEN SAKARYADA DEĞİLMİ BU BAYRAK KIRMIZI RENGİ ÖLE HİKAYEDEN ALMAMIŞ YA İŞTE DEDELERİNİZ SİZLERİ BU HALDE GÖRSEYDİ BOŞ VERİN ALAMAYALIM BU VATANI BIZİM İKİ NESİL SONRAKI TORUNLAR ERMENİLERE UYACAK SATACAKLAR VATANI DİYE SÖYLENİRLERDİ ONLAR SİZLER İÇİN SAVAŞMIŞ KIBLEMİZ AYNI DEĞİLMİ İSLAM DİNİMİZ DAHA NEYİ PAYLAŞAMIYOZ MUHAMMED EFENDİMİZ DE HEDEFİNE ULAŞAMAMİŞTİR ÇÜNKİ ULAŞŞAYDI HERKES YANİ TÜM DÜNYAA MÜSLÜMAN OLURDU BİZLERE KURANI KERİMİ BIRAKTI BU YOLDAN GİDİN DEDİ BİR BİRİNİZİ VURUN DEMEDİ ONUN İÇİN BİZİM ÜLKÜ YOLLUMUZDA ZOR HEDEF AYNI TÜRK İSLAM ÜLKÜSÜ TREN GİBİDİ R YANİ MAKINIST ÖNDE HEDEFE GİDER DURAKLARDA DURUR BİRİ İNER BİRİ BİNER BUDAVADA BÖLE HEDEFE DOĞRU GİDER AZDA OLSA UYANMAK LAZIM DERİM BİR BİSMİLLİ OLARAK ALLAHA EMANET OLUN

    YanıtlaSil
  22. helal olsun böyle düşenen ve böyle yaşayan kürt kardeşime..sen bütün kürt halkına timsal olmalısın.bu ülkede böyle bir ayrımın olmadığının farkına varan bir insan varsa demek ki böyle bir ayrım da söz konusu değildir...yolun doğrudur kardeşim.yolundan şaşma..

    YanıtlaSil
  23. SAYIN ÜLKÜDAŞLARIM SİZLERDEN ALLAH(C.C) RAZI OLSUN SİZLER GERÇEKDEN YÜREKLİ PIRLANTA GİBİ İNSANLARSINIZ O KÜFÜR EDEN OR.... ÇÇ.. BAKMAYIN DAVAMIZ MEZARA KADAR DEVAM EDECEKTİR İNŞALLAH GERÇEKDEN ŞUNU İYİ BİLİNKİ BU YAZILARINIZI OKUYAN TÜRK MİLLETİ SİZLERİ İFTİHAR EDECEKTİR BUNA EMİNİM SİZ İNŞALLAH BU YOLDAN AYRILMAYIN BU YOK DOĞRULARI SÖYLER VE GÖSTERİR SİZE O KÜFÜR EDEN LER AÇSINLAR KENDİ G.... GÜLSÜNLER SİZDEN ALLAH RAZI OLSUN ALLAHA EMANET OLUN SELAMÜNALEYKÜM

    YanıtlaSil
  24. Allah sizden razı olsun memleketin her köşesinde öz kardeşlerimizin olduğunu bilmek bize dahada güç veriyor. Kartal Ülkü Ocakları olarak inşallah genel başkanımız diyarbakıra giderim sözünü yerine bi an önce getirirse hepimiz ordayız hepiniz Allah a emanet olum TTKVY...

    YanıtlaSil
  25. arkadaslar yukaridfa bazi seyler yaziyorlar onlar karsitlarimiz bizleri birbirimize düsürmek istiyenlerdir bunlari ben gayet iyi biliyorum evet diyarbakirli kardeslerim sizin yolunuz dogru yol vatan bizlerindir hepte öyle olacak diyarbakirdada ülkücü olmak adamda mangal gibi yürek olmasini saglar basarilarinizin devamini temeni ederim hepiniz allaha emanet olun

    YanıtlaSil
  26. gerçekten çok takdir ediyorum bu diyarbakırlı kardeşlerimi..ayrıca da çok teşekkür ediyorum..çünkü bu ülke doğusuyla batısıyla kalkınacak..aydınlık refah dolu günlere batımızla doğumuzla ulaşacağız..elbette doğumuzda ülkücü olmaya calısmak cok zor bir durum..bunu basarabilenlerin alınlarından öpmek gerekir..çünkü bu ülkenin kürt vatandaşları bu zamana kadar hep kandırıldı..kandıranlar ise yine kürt kokenli bölücü serefsizler oldu..bizler bu ülkenin ülkücüleri olarak bence doğu bölgemizle daha cok ilgilenmeliyiz..gercekten orasının cok detaylı bilgilendirilmeye ihtiyaçları var..neyin ne olduğunun farkında degiller..kandırılmaya akıllarına sokulan ilk düşünceye kanmaya cok meyilliler..burayıda bir kayseri bir yozgat bir osmaniye gibi düsunup kazanmaya calışmalıyız..buradaki bazı arkadaşlarımızdanda lütfen rica ediyorum ırkçılık yapmayın..bu ırkçılık illeti yüzünden milliyetçi hareketimiz yanlış anlaşılıyor her zaman..herkese selamlar ederim.ALLAH'a emanet olunuz.

    YanıtlaSil
  27. Çok taktir ettim sizi gururlandım. Diyarbakır gibi kendini bizden soyutlamış bölücü kaynayan bi şehirden böylesine delikanlı insanlar çıkması mükemmel birşey bende inanıyorum diyarbakır yani Türkiye'nin bir şehri daha yakında ülkücü olacak. Hep destek tam destek

    YanıtlaSil
  28. Diyarbakırda Ülkücü falan olmaz.
    Diyarbakırda Dtp nin aldığı oy %60 yani nerdeyse bütün herkez Dtp ye oy veriyor.
    O dediğiniz ülkücüler
    Erzincan,Erzurum gibi şehirlerden çıkar o şehirlerde Türk kökenli zaten

    YanıtlaSil
  29. Ben askerlşiğimi diyarbakır kulp te yaptım terörün en yoğun olduğu ilçelerinden biridir kulp ama orada bile ülkücülerin olduğunu gördüm bu yürekli vatan evlatlarını canı gönülden kutluyor ve destekliyorum Allah yar ve yardımcınız olsun. O küfür eden arkadaşlaa sesleniyorum ya kasıtlı olarak yapıyorsunuz yada tarihinizi ve vatanınızın tamammını tanımıyorsunuz ayrıştırıcı değil herzaman birleştirici ve bütünleyici olalım

    YanıtlaSil
  30. Ben Nuh Mehmet Küçükçalık And. Lisesi ülkücüler reisi Ahmet Soyhan.Yazılar çok güzel ama başımızda Devlet Bahçeli gibi klasik muhafazakar insanlar oldukça ülkümüzü tam gerçekleştiremeyiz.
    Ben de aşırı gerici bir insan olarak nitelendiriliyorum(biraz öyleyim) fakat yeni bir Başbuğa ihtiyacımız vardır

    YanıtlaSil
  31. DİYARBAKIRDA TÜRKİYENİN BİR TOPRAĞI ÇANAKKALEDE DİYARBAKIRLIDA SAVAŞTI ZATEN PKK NIN İSTEĞİDE TÜM KÜRTLERİ DIŞLATIP SONRADA KÜRTLERE BAKIN BİZ HAKLIYIZ TÜRKLER SİZİ DIŞLIYOR AYIRIYOR DEDİRTMEK PKK NIN AMACINA HİZMET ETMEYELİM ARKADAŞLAR DİYARBAKIRI DIŞLAYARAK DEĞİL KUCAKLALYARAK KAZANABİLİRİZ TABİKİ ZORLUKLAR OLACAK BİRAZDA SUÇU MHP DERAMAK GEREK AZDA OLSA ONLARIN SORUNLARINA EĞİLMEK GEREKİRDİ MADEMKİ BİRSEK KARDEŞSEK ONLARINDA BİR DİLİ VAR KÜRTÇE TV RADYOSU OLSA İDİ BU İNSANLAR TERÖR ÖRGÜTÜNÜN ROJ TV SİNİİZLEMEK ZORUNDA KALMAZDI BEN KAYSERİLİ MİLLİYETÇİYM MERSİNDE YAŞIYORUM BU ÜLKE BİZİM HERKESİ KUCAKLIYALIM EMİNİMKİ MHP KÜRTLERE KARŞI BİRAZCIK SICAK OLUMLU YÜRÜSE ONLAR KOŞACAKTIR MHP YE MHP NİNDE KÜRT AÇILIMINA İHTİYACI VAR KABUL EDELİM EĞERKİ İKTİDAR OLCAKSAK MUTLAKA KÜRTLERİN OYUNU ALMAK ZORUNDAYIZ SAYGILARIMLA

    YanıtlaSil
  32. Doğuda Ülkücülerin çıktığı şehirler bellidir
    Erzincan,Erzurum,Elazığ,Kars,Iğdır

    Bahsedilen Diyarbakır şehri bu kurala pek uymuyor
    Nüfusun nerdeyse tamamının Kürt olduğu Diyarbakır şehrinde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle çok haklısın kardeşim

      Sil
    2. aynen biladerrrrrrr

      Sil
  33. Arkadaşlara Allah kolaylık versin Gerçekten bu memleket üzerine oynanan oyunlar çok büyük bunu önleyecek olanlar kim bizler yani sizlersiniz.adamlar öne içimize nifak ekip daha sonrada biçmek için ellerinden geleni yapıyorlar.Doğuda ve Güney doğuda terör yüzünden her çocuk her vatandaş için(suçlular hariç) içimiz kan ağlıyor.Niye çalışıp kazanıp alın teri ile yemek varken ele yem olalım.Türk-Kürt diye mi bölünelim. geçin bunları bu milleti bölmeye kimsenin gücü yetmez.Ben bir Karaisalılı olarak vatanını seven milletini seven bayrağını seven bütüb kürt kardeşlerimeselam ederim.Bir Dörtlük yazıyorum. doğusunda Kür Kuzeyinde Laz, Kimi kemençe Çalar Kimi Saz, Batıda Efem Ediyor saz, Ne Mutlu Türküm Türküm Diyene Allaha emanet Olun

    YanıtlaSil
  34. insanlar adeta birbirinin gölgesinden korktuğu bu günlerde binlerce selam olsun diyerbakırın şanlı ülkücülerine

    YanıtlaSil
  35. Bende Kürdüm Ama Ülkücüyüm vatanseverim.kendimi türk gibi hissediyorum vatanımı bayrağımı milletimi çok seviyorum.pkk nın ve onun yardakçılarının anasını sikeyim bunların soyunu kurutmak lazım emin olun hayatidir.şunuda söyleyeyim kürdüm ülkücü olmakla iftihar ediyorum 1 ken 10 olduk şimdi 1000 yarın 10000 dua edin benlimize dönelim.allaha emanet olun ülküdaşlarım

    YanıtlaSil
  36. Allah Razı olsun sizlerden .. Ülkücü hareket faşist yaklaşımı reddeder .. Kürtlere küfreden arkadaşları da anlamakta güçlük çekiyorum .. Biz ocaklarda her gün FAŞİZME ,komünizme ve her türlü emperyalizme karşı olacağız diye boşuna mı yeminler ediyoruz .. kimse Türk olmaz zorunda değil Ne mutlu Türküm diyebilen herkez bizdendir .. Ata ne mutlu Türk olana dememiş, ne mutlu Türk'üm diyene demiş..

    YanıtlaSil
  37. BENDE KÜRDÜM diyarbakjır erganilyim orada yaşıyorum telefoncuyum kürtler türkün bir boyu bir koludur bizler açılım istemiyoruz iş derdimiz aş çaremiz Allah şehitlerimizi mekanını cennet eylesin Ne mutlu Türküm diyene

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Helal olsun kardesim

      Sil
    2. kardes ben türküm ve diyarbakırda ülkücü falan olmaz başkent dıyolar oraya ne ulkucusu saten ocağın tabelası yokmus olsa saten orayı başlarına yıkarlar

      Sil
  38. TURK KURT KARDASTIR AMERIKA KALLESTIR

    YanıtlaSil
  39. mhp üst yönetimi dine karşı olumsuz tutumunu bırakırsa doğu ve güneydoğuda güç kazanırız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mhp den adam olmaz kardeşm çunku devlet bahçeli adam değil

      Sil
  40. YILMAZ,türkçülüğün, ülkücülüğün ırkçılık değil bir kültür ve ortak medeniyet şemsiyesi olduğunu anlayan vatanımızın her noktasında dik duruş sergileyen Allah ve gönül dostlarına selam olsun.dünyacı,hesapçı, dincilik simsarlarına Allah(c.c.)fırsat vermesin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok haklısın kardeşm ama ırkçı ülkücülerın sayısıda fazla

      Sil
  41. Ben yozgatli bir ulkucuyum. İnanin bu yazilari okurken ck sasirdim sevindimde diyarbakirli ulkucu kurt kardeslerimizi sevgiyle kucakliyorum hepimiz bu ulkede kardesiz birlik icinde yasamak zorundayz mecburuz kargasa fitne icinde yasanmaz huzur olmaz . Nereye kadar. Boyle dusunen kardeslerim hepinize kapimiz acik hepinizi kucaklamaya haziriz RABBİM YARDİMCİNİZ OLSUN

    YanıtlaSil
  42. helal olsun walla

    YanıtlaSil
  43. Ülkücülerınde hepsi ayni deil lan ırkçı olanlarida var kürtlerin dışlamayan türkler ve türkleri seven kürtler kardeştir gerisi kalleştir .

    YanıtlaSil
  44. Diyarbakırda ülkücü olsada dısarda bnu soyleyemez kardesım kimse sizi kandırmasın . Ben Diyarbakırlıyım ve kürdüm benim görüsüm şudur ;
    sonuna kadar damarlarımda akacak kürt kanı türk kardeşlerım için veririm ben bu canı .

    YanıtlaSil
  45. Dogma buyume igdirliyim anam kurt babam kurt sonuna kadar kurdum..
    Ama milliyetciyim ulkucuyum cunku bu vatan icin olurum
    Yasasin turkcu turkiye
    Ne mutlu turkum diyene

    YanıtlaSil

Not:Eğer bu bloğa üyeliğiniz yoksa,aşağıda yorumlama biçiminden anonimi seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.