EMEKLİ TERORİST İTİRAF ETTİ



PKK'ya katılan ve 4 yıl dağda kaldıktan sonra teslim olan eski PKK'lının itirafları şok edecek.
29 Aralık 2008 / 17:40
TERÖR örgütü PKK'ya 1991 yılında katılan, 4 yıl dağda kaldıktan sonra Pişmanlık Yasası'ndan faydalanarak teslim olan 32 yaşındaki Erdal Ukuş, “2.5 yıl cezaevinde kalıp çıktım. Terör örgütüne katılmakla hayatımın en büyük hatasını yaptım. Eşim ve 2 çocuğumla birlikte sefalet içindeyiz. Şimdi ne yeşil kart alabiliyorum, ne de devletten bir yardım. Korucu olmak istedim o da kabul edilmedi” dedi.Bitlis'in Güroymak İlçesi'ne bağlı Yamaç Köyü'nde 2 çocuğu ve eşiyle yaşamını sürdüren eski PKK'lı Erdal Ukuş, geçmişte yaptıklarından duyduğu pişmanlığı anlattı. PKK terör örgütüne katıldıktan sonra Van'ın Bahçesaray İlçesi kırsalında eğitim gördüğünü belirten Ukuş, 4 yıl boyunca PKK terör örgütünün dağ kadrosunda silahlı eylemlere katıldığını söyledi. Bingöl-Elazığ karayolunda 33 erin şehit edildiği eyleme de Şemdin Sakık ile birlikte katıldığını itiraf eden Ukuş, Sakık'ın korumalığını da yaptığını belirtti. Bu olayın ardından güvenlik güçlerine teslim olan ve Pişmanlık Yasası'ndan faydalanan Ukuş, 2.5 yıl cezaevinde yattıktan sonra tahliye olup iş aramaya başladı. Terör örgütüne katılmakla ne kadar büyük bir hata yaptığını yeni yeni anlamaya başladığını belirten Ukuş, şunları söyledi:“Biz hep kullanıldık. Eylemlere gittiğimizde bize şırıngalarla ilaç enjekte ediliyordu. Örgütün içinde birçok Ermeni vardı. Ama bunların gizlenmesi için komutanlar büyük çaba gösteriyordu. Kürt meselesi olduğunu söyleyerek bizi kandırıyorlardı. Örgütteki bu olayları gördükten sonra kaçmaya karar verdim. Pişmanlık Yasası'ndan yararlandım. Cezamı çektim. Şimdi iş aş istiyorum. Ancak çok zor şartlar altında yaşam mücadelesi veriyorum. Sabıkam olduğu için yeşil kart alamıyorum. Korucu olmak istedim, o da olmadı. İş bulamıyorum. Bir kaza sonucu av tüfeğinin elinde patlaması sonucu eşimin vücudunda saçmalar var. Bu saçmaların çıkarmak için tedavi olması gerekiyor. Bunu bile yapamıyorum. Devletten yardım istiyorum.”ÖNÜMÜZE GELENİ KATLETTİKÖrgütün gelir kaynaklarının en önemlisinin uyuşturucu ticareti olduğunu belirten Ukuş, gittikleri her köyde çoluk çocuk demeden katliam yaptıklarını söyledi. Ukuş, “Biz ‘Kürtleri bırak niye çocukları öldürüyoruz?’ dediğimizde ‘Onlar köy korucusu olan insanların çocuklarıdır. Öldürülmeleri lazım. Eğer öldürmezsek onlar da yarın babaları, aileleri gibi bize karşı olacaklar. Bizimle çatışacaklar. Hepsinin ölmesi lazım’ diyorlardı. En sonunda anladık. Yanlış bir dava uğruna halkımızı da kendimizde ülkemizi de perişan ettik. Ama çok geç anladık. Ermeni davası için savaştık, kullanıldık. Gençlere tavsiyem ise sakın ama sakın örgüt illetine bulaşmasınlar. Bulaşanlar benim gibi perişan olurlar” dedi.

1 yorum:

  1. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil

Not:Eğer bu bloğa üyeliğiniz yoksa,aşağıda yorumlama biçiminden anonimi seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.